A racionálisan vásárlók, akik nem azért vesznek meg valamit, hogy elnyerjék társaik elismerő pillantását, azok a minőségre és a jó használhatóságra kíváncsiak: a hirdetésből a műszaki adatok érdeklik őket.
Ezért aztán - mondják a Bath Egyetem (Anglia) és a St. Gallen Egyetem (Svájc) kutatói - teljesen kidobott pénz milliókat költeni arra, hogy hírességeket fogadjanak föl valamilyen árucikk reklámozására.
A kutatók 300 német egyetemistának mutattak digitális fényképezőgép hirdetést egy magazinból. A hallgatók egyik csoportjának olyan hirdetést mutattak, ahol egy hozzájuk hasonló fiatal mondja azt a fényképezőgép-márkáról, hogy "cool", és "nekem való".
A másik csoportnak mutatott hirdetésen egy német híresség tanúsítja a termék kiválóságát.
A hallgatókat arról is megkérdezték, mennyire fontos számukra, hogy amit megvesznek, jó benyomást keltsen a társaikban. Akiknek ez fontos volt, azok a hozzájuk hasonlóra hallgattak.
Azok a hallgatók, akiket nem aggasztott, hogy vajon elég trendi-e a fényképezőgép, a hirdetésben szereplő műszaki adatoknak szentelték figyelmüket, és nem érdekelte őket, ki reklámozza: híres színésznő, sportoló vagy egy hasonszőrű egyetemista.
A Bath Egyetem Menedzserképző Intézetének professzora azt ajánlja a reklámcégeknek, hogy a high-tech kacatokat egy hasonló fiatallal reklámozzák, mint a közönség, akinek szánják. A hasznos eszközöknek, mint amilyenek mondjuk a kerti szerszámok, elegendő, ha megadják a műszaki adatait.
(Bath Egyetem sajtóközleménye)
Forrás: www.fuggetlen.hu