Életmód / Divat / Kinek a trendi, kinek a használható

Linkajánló

Kinek a trendi, kinek a használható

Azokat a fiatalokat, akik szeretnék, hogy a társaik és ismerőseik elismeréssel nyilatkozzanak a tárgyaikról, elsősorban a hozzájuk hasonlók véleménye érdekli. Ezért amelyik reklám el akarja érni őket, annak hozzájuk hasonlóval kell reklámoznia a terméket.

A racionálisan vásárlók, akik nem azért vesznek meg valamit, hogy elnyerjék társaik elismerő pillantását, azok a minőségre és a jó használhatóságra kíváncsiak: a hirdetésből a műszaki adatok érdeklik őket.

Ezért aztán - mondják a Bath Egyetem (Anglia) és a St. Gallen Egyetem (Svájc) kutatói - teljesen kidobott pénz milliókat költeni arra, hogy hírességeket fogadjanak föl valamilyen árucikk reklámozására.

A kutatók 300 német egyetemistának mutattak digitális fényképezőgép hirdetést egy magazinból. A hallgatók egyik csoportjának olyan hirdetést mutattak, ahol egy hozzájuk hasonló fiatal mondja azt a fényképezőgép-márkáról, hogy "cool", és "nekem való".

A másik csoportnak mutatott hirdetésen egy német híresség tanúsítja a termék kiválóságát.

A hallgatókat arról is megkérdezték, mennyire fontos számukra, hogy amit megvesznek, jó benyomást keltsen a társaikban. Akiknek ez fontos volt, azok a hozzájuk hasonlóra hallgattak.

Azok a hallgatók, akiket nem aggasztott, hogy vajon elég trendi-e a fényképezőgép, a hirdetésben szereplő műszaki adatoknak szentelték figyelmüket, és nem érdekelte őket, ki reklámozza: híres színésznő, sportoló vagy egy hasonszőrű egyetemista.

A Bath Egyetem Menedzserképző Intézetének professzora azt ajánlja a reklámcégeknek, hogy a high-tech kacatokat egy hasonló fiatallal reklámozzák, mint a közönség, akinek szánják. A hasznos eszközöknek, mint amilyenek mondjuk a kerti szerszámok, elegendő, ha megadják a műszaki adatait.

(Bath Egyetem sajtóközleménye)

Forrás: www.fuggetlen.hu

© halmaz.hu